Nieuw: de library guide voor basis informatie over duurzame energie en energietransitie

Bij Saxion zijn veel mensen bezig met projecten en onderwijs op het gebied van duurzame energie en de energietransitie. Vaak zoeken we naar goede informatie om ons in te lezen en om kennis te actualiseren. Het internet staat natuurlijk vol met zinnige en minder zinnige informatie, maar waar begin je?

Daarvoor is er nu een Library Guide, makkelijk en openbaar toegankelijk vanaf de Saxion Bibliotheek website via de knop ‘LibraryGuides informatie op onderwerp’.

Het bevat basisdocumenten voor kennismaking met een thema, video’s en links naar websites die actualiteiten bijhouden en overzichten geven. De bronnen zijn geselecteerd en worden geactualiseerd door de werkgroep die is opgezet vanuit de samenwerkende lectoraten op het gebied van energietransitie in CIE (Circulaire Innovatie en Energietransitie). In de library guide vind je dus zowel technische informatie over bijvoorbeeld warmte, waterstof en duurzaam bouwen, als informatie over energiebeleid, energiemarkten, participatie en de rol van gedrag in de energietransitie.

Dus: studenten en medewerkers: kijk eerst eens in de library guide in de startfase van onderzoek, bij het actualiseren van onderwijs of gewoon uit belangstelling naar duurzame energie en de energietransitie. De initiatiefnemers van Saxion bibliotheek en de werkgroep horen graag van jullie ervaringen!