Groene Metamorfose Saxion Bibliotheek Deventer

Onder studenten is Saxion Bibliotheek een populaire plek.

Daar kun je studeren in een rustige sfeer, individueel of met een kleine groep.

Sinds vorige week heeft de bibliotheek in Deventer een gedaanteverwisseling ondergaan. De ruimte is omgetoverd tot een groene oase van rust. Op verschillende plekken zijn plantenbakken en potten met weelderige planten geplaatst, waardoor een nog aangenamere sfeer ontstaat en mensen worden uitgenodigd om te blijven hangen.

Uit onderzoek blijkt dat de aanwezigheid van planten een ruimte aantrekkelijker maakt, de luchtvochtigheid in de ruimte verhoogt en het thermisch comfort verbetert. Bovendien dragen planten bij tot een positievere gemoedstoestand en leiden ze tot meer tevredenheid over iemands functioneren. Laten we hopen dat deze groene metamorfose ook effect heeft op het welbevinden van onze bibliotheekbezoekers.

Meer groen zou ook leuk zijn voor de bezoekers van de bibliotheek in Enschede. We zullen ons best doen om het ook daar te realiseren.