Al je full text informatie, via één muisklik

Thuis bezig met je afstudeeropdracht of scriptie? Op zoek naar informatie voor je presentatie? Download LEAN Library. Deze gratis browser-extensie biedt je toegang tot informatie voor je studie. Vanaf elke plek en wanneer je maar wilt.

Hoe werkt het?
Deze bibliotheek-browser-extensie vereenvoudigt je toegang tot digitale bronnen, waar je ook bent. Zit je voor je opleiding in het buitenland, om de hoek in een café of gewoon thuis? Overal kun je doorklikken naar full text artikelen in de bronnen van Saxion Bibliotheek. Wanneer je de extensie hebt gedownload, op internet een artikel vindt en door wilt klikken om het te lezen, dan kun je direct doorklikken wanneer het zich in een databank van Saxion Bibliotheek bevindt.

Je ziet de extensie als een icoontje in je browser als favoriet/bookmark staan. Het werkt als een verkeerslicht. Als het icoontje groen is, heb je toegang tot het artikel. Een grijs icoontje betekent dat je geen toegang hebt. Wanneer je geen toegang tot het artikel krijgt, checkt LEAN Library automatisch of er open access-versies van het artikel te vinden zijn.

Download de LEAN Library extensie
Wil gebruik maken van deze service? Download de extensie hier. De extensie is beschikbaar voor de meeste browsers. Installeer de extensie, kies voor Saxion en hij is klaar voor gebruik.

Hoe zit het met je privacy?
Je kunt LEAN Library volledig anoniem gebruiken. De tool verzamelt geen persoonlijke informatie, behalve wanneer je deze zelf actief deelt. Ook leest de tool niet je IP-adres of de persoonlijke ID van je pc of laptop. Wil je meer weten? Lees dan de privacyverklaring van LEAN Library.